میلگرد تقویت شده با الیاف ترکیبی از الیاف پارچه و رزین فنلی است.
کاربرد اصلی این محصول در صنعت تابلوهای برق و الکترونیک می باشد و به دلیل
عدم رسانایی آن به عنوان یک دی الکتریک قوی شناخته می شود. ، عایق بودن
الکتریکی، جذب کم آب و روغن و مقاومت در برابر حرارت از ویژگی های آن
است.الیاف غیر آهنی در رنگ های قهوه ای تیره و قرمز تولید می شود. در ضخامت
های 0.5 تا 100 میلی متر و ابعاد 100 در 200 سانتی متر موجود می باشد، تحمل
حرارتی این نوع الیاف 120 درجه و با رزین فنولیک تقویت شده است. از
بارزترین ویژگی های نخ می توان به مقاومت در برابر الکتریسیته و حرارت تا
150 درجه سانتیگراد، جذب آب کم و قابلیت برگرداندن، مته کاری و مته کاری
اشاره کرد. این محصولات در تولید چرخ دنده، بوشینگ، قطعات مقاوم در برابر
ضربه و همچنین در صنایع مختلف نساجی، خودروسازی، مواد غذایی به ویژه در
صنایع الکترونیک کاربرد دارند.
تخته فیبر رزوه ای از پارچه کتانی آغشته به رزین فنولیک ساخته شده است.
دارای مشخصات فنی الیاف نچسب می باشد.
با این تفاوت که قابلیت چرخش و پانچ دارد و در برابر سایش بسیار مقاوم است.
از نوع ضخیم این ورق ها در ساخت قرقره، چرخ دنده، واشر و ... استفاده می
شود.
سوراخ کاری آن با ابزار دقیق امکان پذیر است و ظرفیت بالایی برای رزوه کشی
و چرخ دنده دارد.
این الیاف همه کاره در سایزهای 0.5 تا 300 میلی متر تولید و به بازار عرضه
می شوند که باز هم اندازه آنها بستگی به نیاز صنعت و کار دارد.
الیاف پنبه ورق فایبر گلاس از رزین فنولیک و الیاف کتان ساخته شده است.
این نوع فیبر عایق بسیار خوبی برای الکتریسیته و گرما است. دارای خواص
مکانیکی برتر است.
یکی از قابلیت های برش فیبر نوری پانچ است. همچنین می توان آن را چرخانده و
ماشین کاری کرد.
الیاف نسوز نخ فنلی:
از پارچه بادوام و ریز بافت ساخته شده از کتان آغشته به رزین فنولیک ساخته
شده است.
از ویژگی های میلگرد ورق فایبرگلاس می توان به مقاومت در برابر الکتریسیته،
تحمل حرارت 170 درجه سانتیگراد، جذب کم آب و قابلیت چرخش، سوراخ و سوراخ
شدن اشاره کرد.
در ساخت چرخ دنده ها، بوشینگ ها، قطعات ضربه قوی و به ویژه در صنایع
الکترونیک استفاده می شود.
این ورق به ضخامت 0.5 تا 250 میل به ابعاد 1 در 2 متر و در انواع ابعاد
بلندتر و انواع قهوه ای روشن و قهوه ای تیره، زرد و قهوه ای مایل به قرمز
موجود می باشد. فیبر رشته دارای MTBF بالایی است (یعنی میانگین زمان قبل از
شکست).
در کاربردهای روانکاری و غیر روانکاری کندتر کار می کند و در مقایسه با
دستگاه هایی که مستعد سایش هستند، عمر طولانی تری دارد.